Urządzenia FFSolution FH Double wyróżniają się innowacyjnymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi, niespotykanymi nigdzie indziej na rynku. Celem naszych szwajcarskich konstruktorów było osiągnięcie najwyższej skuteczności czyszczenia DPF / FAP / GPF przy zachowaniu jak największej wydajności urządzenia. Sprawdź czym wyróżniają się nasze produkty. Poniżej cechy urządzeń FH2 i FH3 Double.
Dwie pompy pracujące w niezależnych układach. Pierwsza pompa obiegowa zapewnia ciągłą filtrację wody ze zbiornika brudnego oraz uzupełnia bufor wody czystej zawsze dostępnej dla czyszczonego DPF. Druga pompa pobiera wodę ze zbiornika czystego i służy tylko do czyszczenia DPF. Dzięki temu stopień przytkania filtrów urządzenia nie ogranicza przepływu wody do DPF. Woda jest w ciągłej filtracji nawet wtedy, gdy DPF jest w trakcie suszenia.
DPF poddawany jest suszeniu powietrzem z turbiny o wysokim wydatku sterowanej falownikiem, dogrzewanym 3-fazową nagrzewnicą. Ta technologia wytwarza znacznie więcej gorącego powietrza niż turbina bez falownika. Jest w stanie osuszyć DPF z wody i pary wodnej oraz umożliwia rzetelne badanie przepustowości filtra także w ciężarówkach. Niedosuszony DPF dławi nieraz bardziej, niż DPF zabrudzony oraz powoduje dymienie samochodu na biało. Suszenie usuwa także pozostałości sadzy i popiołu!
FH mierzy przeciwciśnienie DPF w mbarach przed i po jego czyszczeniu oraz drukuje protokoły, zatem klient sam może ocenić różnicę w dławieniu i potwierdzić jak skutecznie przebiegła regeneracja jego DPF.
Każde urządzenie FH posiada funkcję Double, która czyści jednego DPF, a drugiego już suszy w tym samym momencie! Zregeneruj 12 DPF w 1 dzień!
Specjalistyczne filtry zatrzymują cząstki powyżej 3-5 mikronów. Jest to bardzo istotne dla nowych DPF EURO6, gdzie pory monolitu mają zaledwie 8 mikronów. Zastosowanie słabszych filtrów np. 10 mikronowych spowodowałoby, że to sam DPF zacząłby filtrować brudną wodę z maszyny! Zatem zamiast czyścić DPF, byłby on zatykany na maszynie popiołem z porzednio mytych DPFów.
FH3 zostało skonstruowane także do największych katalizatorów i filtrów cząstek stałych z samochodów ciężarowych. Szerokość całego urządzenia to aż 275 cm. Pomaga to też w obsłudze małych DPF z długą rurą wydechową. Kabina jest jednocześnie zespawanym zbiornikiem, a pod drzwiami zastosowano specjalna rynnę, co uniemożliwia wycieki wody. Siłownik do modularnych DPF jest po lewej stronie, co jeszcze bardziej zwiększa przestrzeń na DPF z SCR z EURO6.
Ceny netto:
Filtry 1049 zł/kpl - średnio na 100+ DPF
(10 zł/DPF),
Detergent - 1800 zł - na 500 DPF
(3,6 zł netto/DPF).
Razem z prądem:
średnio 20 zł/DPF
Urządzenie pracuje w obiegu zamkniętym. Uzupełnianie wody, która okresowo odparowuje następuje automatycznie. Detergent jest biodegradowalny. Sadza, popiół, olej silnikowy i inne zanieczyszczenia zostają osadzone na filtrach w urządzeniu, które należy poddać utylizacji.
5 kwietnia 2018 r. na Targach Techniki Motoryzacyjnej w Poznaniu, miała miejsce światowa premiera metody czyszczenia DPF wraz z innowacyjnym zaworem FFSolution. Opatentowane rozwiązanie jeszcze szybciej i dokładniej regeneruje DPF.
Z kolei w marcu 2020 r. FFSolution wprowadziło nowy system szybkiego suszenia o nazwie F.E.D. (Fast Eco Drying), który absorbuje wodę z suszonego DPF/SCR.
Na oba rozwiązania FFSolution uzyskało aktywny patent w Zurychu o zasięgu odpowiednio europejskim i ogólnoświatowym.
Dowiedz się jak wyglądają etapy regeneracji filtra DPF!
Dzięki naszym rozwiązaniom, to naprawdę proste.
Po dobraniu i montażu adapterów, DPF jest montowany na FH Double w celu zbadania przeciwciśnienia. Urządzenie drukuje wynik z pomiaru. Wraz z urządzeniem dostarczany jest rozbudowany pakiet elementów montażowych dobranych pod pojazdy dostępne na polskim rynku.
Procedura regeneracji polega na podawaniu wody o wysokim przepływie wraz z impulsem powietrza o odpowiednio dobranym ciśnieniu. W czasie rzeczywistym podawane jest aktualne dławienie filtra cząstek stałych. Efektywne czyszczenie wymaga obracania DPF, aby przesunąć popiół w kanałach, co sygnalizuje FH. Drugim rozwiązaniem jest zastosowanie innowacyjnego zaworu FFSolution, który nie wymaga obracania DPF.
Suszenie za pomocą turbiny powietrznej sterowanej falownikiem i 3-fazowej nagrzewnicy usuwa wodę i parę wodną z DPF, a także likwiduje pozostałości sadzy i popiołu w mocno zabrudzonych filtrach. Opcjonalny system F.E.D. dodatkowo absorbuje wodę skracając czas suszenia. Ostatnim etapem jest wydruk przeciwciśnienia dla porównania wartości przed i po czyszczeniu DPF.
Celem konstruktorów FH Double było opracowanie wydajnego, efektywnego i prostego w obsłudze rozwiązania do serwisowania filtrów czątek stałych oraz katalizatorów. Najwyższa jakość użytych podzespołów oraz szwajcarska myśl techniczna przełożyła się na zadowolenie klientów nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie. Na polskim rynku funkcjonuje już ponad 50 maszyn FH2 i FH3 Double.
Technologia FFSolution pozwala w pełni wyczyścić filtr cząstek stałych bez potrzeby rozcinania czy wypalania filtra.
FFSolution to przemyślane rozwiązania.
W FH2 zaskakuje intuicyjność obsługi.
Jeżeli dalej tak pójdzie, to urządzenie zwróci się za pół roku pracy! ;)
Do tematu podchodziłem sceptycznie, jednak FH2 wyczyściło każdy dostarczony do mnie DPF. Rewelacja!
To działa! To był dobry wybór.
Najwięcej funkcji ze wszystkich dostępnych maszyn na rynku.
Poznaj ceny, specyfikacje i różnice między
urządzeniami FFSolution - TRWA PROMOCJA!
plik PDF
Zobacz czym się wyróżnia na tle innych maszyn
- zaświadczenie o innowacyjności FH3
plik PDF
Wyłącznym dystrybutorem urządzeń FFSolution na teren Polski jest firma Gładysek sp.j.