Produkty

PRODUKTY


Innowacyjne urządzenia do regeneracji filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów. Sprawdź, jak pomysły naszych inżynierów przełożyły się na kompleksowe rozwiązania. FFSolution dostarcza wszystko, co niezbędne do serwisu DPF/FAP/SCR.

FH1, FH2, FH3 Double Kabina do suszenia 2 na raz

FH2, FH3 Double

Zastosowanie

  • Urządzenie do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych, rolniczych i przemysłowych
  • Regeneruje filtry cząstek stałych suche DPF, mokre FAP, katalizatory DOC oraz SCR - AdBlue

Różnice między FH2 i FH3

  • Modele głównie różnią się wielkością: FH2 ma 233 cm szerokości, a FH3 275 cm. Kabina wodna w FH3 jest aż o 42 cm szersza co ułatwia montaż największych katalizatorów i DPF z pojazdów ciężarowych np. EURO6. Większa kabina w FH3 jest przydatna również do DPF z samochodów osobowych z długą rurą wydechową
  • W FH2 siłownik do obsługi modularnych DPF z pojazdów ciężarowych jest na środku kabiny. W FH3 został zamontowany po lewej stronie, dzięki czemu środkowa i prawa część kabiny nie ma wystających elementów w części sufitowej i pomieści największe DPFy i katalizatory z ciężarówek.
  • Model FH2 może występować w wersji podstawowej bez wszystkich funkcji, lecz można go rozbudować do w pełni funkcjonalnej wersji. Model FH3 w standardzie ma wszystkie opcje. FH2 po dobraniu opcji ma te same funkcje, co FH3. Obie maszyny posiadają funkcję Double jako wyposażenie standardowe. Więcej informacji poniżej.

Korzyści i etapy regeneracji

  • Korzyści regeneracji DPF z użyciem FH2/FH3:
    • Zwiększa moc silnika
    • Brak ciągłej konieczności wypalania sadzy w pojeździe
    • FH2/FH3 przywraca sprawność filtra, nawet gdy wypalanie serwisowe nie odniosło skutku
    • Po regeneracji znika check-engine
    • Usunięciu podlega 98,5% sadzy, popiołu, cząstek metalicznych. FH2/FH3 przywraca DPF do stanu niemal nowego filtra cząstek stałych
  • Etapy regeneracji DPF:
    • Test przeciwciśnienia przed czyszczeniem
    • Wydruk
    • Dwudrożne czyszczenie wodne lub z zaworem
    • Suszenie powietrzem o wysokim wydatku i temperaturze
    • Chłodzenie DPF w trybie automatycznym
    • Test przeciwciśnienia po czyszczeniu
    • Wydruk

Funkcje i cechy urządzenia

  • Funkcja czyszczenia to nie wszystko. FH2/FH3 sprawdzi realne przeciwciśnienie spalin przed oraz po regeneracji i sporządzi protokół z takiego badania. Po różnicy ciśnień widać jak skuteczna jest regeneracja.
  • FH2/FH3 pracuje w obiegu zamkniętym z układem filtracji, jest bezpieczne dla środowiska naturalnego i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery
  • Czyszczenie odbywa się z udziałem wody. Do każdego DPF aplikuje się odpowiednią ilość detergentu, który ma za zadanie ułatwienie usunięcia resztek oleju silnikowego, a także rozpuszczenie węglowodorów.
  • Proces regeneracji DPF nie wymaga żadnych modyfikacji filtrów, żadnego rozcinania ani spawania
  • Funkcja Double - regeneracja dwóch DPF jednocześnie - jeden DPF czyszczony, a w tym samym czasie kolejny już suszony
  • Innowacyjny zawór FFSolution umożliwia jeszcze dokładniejsze i szybsze czyszczenie filtrów DPF. Zawór wytwarza odpowiednie ciśnienie wewnątrz DPF, a następnie zostaje otwarty w odpowiednim momencie, usuwając sadzę i popiół z całej objętości filtra. Metoda ta nie wymaga już obracania filtra podczas czyszczenia, a dodatkowo jeszcze lepiej usuwa zabrudzenia. Zarówno zawór, jak i metoda czyszczenia z nim posiada aktywny patent europejski.
  • Wszystkie elementy konstrukcyjne, kabina do mycia oraz obudowa urządzenia i filtrów wykonane ze stali nierdzewnej najwyższej jakości - Inox
  • W pełni odizolowana rozdzielnia elektryczna od komory wodnej podwójną ścianką ze stali nierdzewnej, brak śrub łączących z komorą wodną
  • Dwie pompy w FH2/FH3 zapewniają ciągłą filtrację i zawsze maksymalną ilość czystej wody, która czyści DPF - więcej o hydraulice w FH2/FH3 poniżej w Pytaniach i Odpowiedziach
  • Zbiornik na wodę podwójny - 250l (FH2), 350l (FH3), podział na zbiornik wody czystej i brudnej, ciągły wymuszony wewnętrzny obieg wody
  • Napełnienie FH2/FH3 wodą automatyczne (elektrozawór, pływaki)
  • Opróżnienie FH2/FH3 z wody grawitacyjne
  • Cyrkulacja i filtracja wody w FH2/FH3 jest niezależna od pompy czyszczącej
  • Wydatek pompy czyszczącej - 160 l / min, przytkanie filtrów w FH2/FH3 nie wpływa na ilość wody, która czyści filtr cząstek stałych
  • Wydatek pompy filtrującej - 255 l/min
  • Suszenie DPF gorącym powietrzem o wysokim przepływie (turbina + falownik), zalety stosowania tej technologii:
    • DPF poddawany jest suszeniu powietrzem z turbiny o wysokim wydatku sterowanej falownikiem. Ta technologia wytwarza znacznie więcej gorącego powietrza niż sama turbina lub turbina z nagrzewnicą i jest w stanie osuszyć DPF z wody i pary wodnej oraz umożliwia rzetelne badanie przepustowości filtra także w ciężarówkach.
    • Suszenie umożliwia niski odczyt przeciwciśnienia po czyszczeniu, brak dławienia przez wodę
    • Suszenie zapobiega przed dymieniem samochodu na biało po montażu DPF do pojazdu
    • W przypadku montażu filtra nieprawidłowo osuszonego, np. powietrzem o mniejszym wydatku, będzie on mocno dławił spaliny - jak filtr zatkany.
    • W silnie zabrudzonych DPF, suszenie umożliwia uwolnienie się sadzy i popiołu z DPF. Suszenie filtra cząstek stałych tak dużym przepływem jest niezbędnym etapem procesu regeneracji DPF.
  • Temperatura wody – maks. 75C, możliwość ustawienia żądanej temperatury
  • Ciągłe wskazanie ciśnienia wody w trakcie procesu czyszczenia wodnego
  • Dokładny odczyt przeciwciśnienia w mbar filtra DPF - badane powietrzem. Urządzenie posiada szybkie zerowanie likwidujące wpływ oporów urządzenia na przeciwciśnienie. Odczyt wartości przeciwciśnienia w mbarach oddaje stan faktyczny zatkania DPF. Przeciwciśnienie jest wyrażone w wartości realnej, nie mnożonej przez żaden przelicznik.
  • Dzięki elastycznym przewodom oraz wycięciu w bocznym panelu FH2/FH3, można czyścić DPFy i katalizatory zespolone z kilkumetrową rurą wydechową
  • FFSolution zleciło wykonanie serii badań rentgenowskich, a także z użyciem mikroskopu elektronowego w celu potwierdzenia, iż procedura regeneracji nie ma negatywnego wpływu na strukturę ceramicznego monolitu, a także jego warstw katalitycznych. Procedura czyszczenia w FH2/FH3 jest bezpieczna dla filtrów cząstek stałych i katalizatorów.
  • Kompletna procedura zawierająca sprawdzenie przeciwciśnienia, czyszczenie wodne, suszenie, chłodzenie oraz ponowne sprawdzenie trwa 45 minut dla DPF do 3.5 t lub 90 minut dla samochodów ciężarowych i autobusów
  • We współpracy z polskim dystrybutorem, został stworzony rozszerzony zestaw adapterów montażowych. Z każdą maszyną FH2/FH3 dostarczamy w cenie urządzenia: stożki uniwersalne FFSolution, kilkanaście zbrojonych redukcji silikonowych z dedykowaną średnicą końcową, metalowe opaski zaciskowe, 25 płyt montażowych, uszczelki gumowe, taśmy mocujące, śruby, rurki, zaślepki na różny gwint, endoskop cyfrowy i inne... Naszym celem jest dostarczenie kompletnego rozwiązania, a nie samego urządzenia.
  • Szyby w drzwiach wykonano z bezpiecznego szkła klejonego
  • Drukarka wbudowana, termiczna, rolki papieru ogólnie dostępne na rynku
  • Gotowe do użycia programy czyszczenia

Eksploatacja

  • Filtry w urządzeniu: 4 sztuki, filtracja 3-5 mikronów dla 99,9% cząteczek, powierzchnia filtrów 22,8 m2, wymiana co 100-200 filtrów DPF z samochodów osobowych w zależności od zabrudzenia, przy czym 100 DPFów to minimalna wartość gwarantowana. Cena za komplet 4szt: 900 zł netto (transport gratis). Koszt filtrów w przeliczeniu na 1 DPF: od 4,5 do 9 zł netto. Filtry mają specjalne wzmocnienia chroniące je przed zgnieceniem i zabrudzeniem wody w całym urządzeniu. Filtry do FH2/FH3 mają największą skuteczność na rynku. Filtry nie wymagają przemywania. Dzięki ich dużej pojemności, nie tracisz czasu na serwis maszyny w celu wymiany filtrów. Dostępność: na magazynie polskim. W cenie FH2/FH3 zawarto 8 filtrów - 4 w maszynie oraz 4 na następną wymianę.
    UWAGA! Najnowsze DPFy EURO6 mają pory w monolocie o wielkości 8 mikronów. Stosując filtry np. 10 mikronowe, czyszczony DPF zaczyna sam czyścić wodę w urządzeniu, zbierając sadzę i popiół z poprzednio mytych DPF. Dlatego tak ważne jest, aby filtry do urządzenia były najwyższej jakości, spełniające odpowiednie normy.
  • Detergent FFSolution w formie koncentratu 5L do rozrobienia 50L detergentu. Dawkowanie 100 ml/DPF. Wystarcza na 500 DPF. W cenie urządzenia dostarczany jest koncentrat 5L. Po jego wykorzystaniu dostępny na magazynie polskim w cenie 1800 zł/5L koncentratu, co daje 3,6 zł netto za detergent na 1 DPF.
  • Koszt eksploatacji (prąd, detergent, filtry) w przeliczeniu na 1 DPF wynosi średnio 20 zł netto / 1 DPF.

Wymiary, media, gwarancja

  • Waga urządzenia bez wody - 600kg (FH2), 750kg (FH3)
  • Wymiary po zdjęciu z palety, przed montażem (sz x g x wys) 233x113x210cm (FH2), 275x113x210cm (FH3) (wysokość podana przed założeniem siłownika do DPF ciężarowych, po zmontowaniu siłownika, wysokość FH2/FH3 wynosi 258cm)
  • Wymiary po zmontowaniu (sz x g x wys) 233x113x258cm (FH2), 275x113x258cm (FH3)
  • Wymagane media: 3 fazy 13kW, instalacja el. bezp. 25A / przewody 6mm2, sprężone powietrze, zasilanie wodą, ewentualnie podłączenie zewnętrznym przewodem do kanalizacji na poziomie podłogi
  • Części zamienne do FH2/FH3 są ogólnie dostępne na rynku
  • Siedziba firmy w Europie: FFSolution - Szwajcaria - Zug /k Zurychu
  • Zakład produkcyjny: Włochy - Mediolan. Dzięki bezpośredniemu importowi urządzeń do Polski z Włoch, nie są one objęte cłem.
  • Urządzenie posiada certyfikat CE.
  • FFSolution udziela 12 miesięcy gwarancji, produkt jest wolny od wad fizycznych i prawnych.

Finansowanie

  • Fakturowanie, stawka VAT, finansowanie

    1. Dla klientów płacących z własnych środków:
    - Faktura VAT 23% w PLN wystawiana przez dystrybutora w Polsce - Gładysek sp.j. Kraków
    lub
    - Faktura VAT 0% w EURO (wystawiana przez FFSolution Szwajcaria, reverse-charge - wymagany aktywny NIP unijny klienta).
    2. Współpracujemy z firmami leasingowymi w zakresie finansowania urządzenia.
  • Sprawdź też najczęśniej zadawane pytania i odpowiedzi - patrz niżej.


FH1 Double

  • Urządzenie wyłącznie do samochodów osobowych, z podstawowymi funkcjami
    • znacznie mniejsza kabina wodna
    • brak przylgni, podstawy i siłownika do ciężarówek
    • brak programów sterujących ciężarówkami
    • uproszczenie niektórych funkcji oraz prostsza konstrukcja, np. brak falownika, dwa wkłady filtracyjne zamiast czterech, jedna pompa zamiast dwóch, zbiornik pojedynczy zamiast podwójny, brak opatentowanego zaworu - więcej szczegółów w ofercie na dole strony
    • FH1 Double powstało z myślą o klientach, którym zależy na tańszym rozwiązaniu do DPF. Dla pełnej funkcjonalności, zalecamy model FH2 lub FH3.

Prześledź 3 niezależne układy w FH2/FH3


Dla porównania rozwiązanie tradycyjne

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Na rynku jest dostępnych wiele rozwiązań regeneracji DPF. Jednym z nich jest wypalanie DPF w piecu indukcyjnym. Czy popiół da się wypalić? Oczywiście, że nie! Wypali się jedynie sadza. Dodakowo przed wypaleniem DPF należy go rozciąć i wyjąć z niego monolit. W metodzie wodnego czyszczenia w FH2/FH3 nie ma konieczności rozcinania filtra DPF, a sam proces usuwa zarówno sadzę, jak i popiół, cząstki metalu i inne ciała obce. Oprócz tego cała procedura wodnego czyszczenia i suszenia, wraz z wydrukiem przed/po zajmuje 50-60 minut. Używając funkcji Double (2 na raz), można zregenerować w ciągu 8 godzin nawet 11-12 DPFów. W przypadku pieca indukcyjnego czas ten jest liczony w godzinach na 1 DPF.
Filtry w urządzeniu zatrzymują sadzę, popiół oraz inne frakcje z czyszczonych DPF. Dzięki osobnej pompie cyrkulacyjnej, która pracuje niezależnie od pompy czyszczącej, woda w urządzeniu jest zawsze czysta. Detergent natomiast jest w pełni biodegradowalny, a jego PH jest obojętne. Utylizacji należy poddać natomiast filtry z urządzenia, które okresowo się wymienia. Stopień filtracji: 3-5 mikronów
Zużycie prądu, detergentu oraz jednostkowe zużycie filtrów urządzenia w przeliczeniu na jeden DPF z samochodu osobowego wynosi średnio 20 zł na jeden DPF. W przypadku samochodu ciężarowego koszt eksploatacji wynosi około 90zł.
Urządzenie posiada dwa niezależne układy hydrauliczne:
- 1. Układ filtrujący składający się ze zbiornika wody brudnej, z której pompa cyrkulacyjna zabiera wodę na zespół czterech filtrów w urządzeniu o łączniej powierzchni filtracyjnej 22.8 metrów kwadratowych. O drożności filtrów w urządzeniu informuje manometr podając ciśnienie przed filtrami oraz rotametr wskazujący aktualny przepływ wody przez filtry. Przefiltrowana woda wpływa do osobnego zbiornika wody czystej, a przelew wody czystej z tego zbiornika trafia do zbiornika wody brudnej, powodując jej zamieszanie. Dzięki temu sadza, popiół i inne nieczystości w zbiorniku wody brudnej nie osadza się na ściankach. Pompa cyrkulacyjna pracuje niezależnie od pompy czyszczącej, zatem FH2/FH3 filtruje wodę nawet wtedy, gdy na urządzeniu jest dopiero montowany DPF lub następuje jego suszenie itd.
- 2. Układ czyszczący składający się ze zbiornika wody czystej, z której osobna pompa czyszcząca pobiera wodę i tłoczy ją już bezpośrednio na DPF. Pomiędzy pompą czyszczącą, a DPF jest zamontowany czujnik ciśnienia, wskazujący aktualne ciśnienie wody. Jedynym elementem dławiącym w tym układzie jest sam DPF, zatem wysokie ciśnienie wody jest wskazaniem, że DPF jest niedrożny. Do wody o dużym przepływie okresowo dołączane jest sprężone powietrze w sposób impulsowy. Gdyby w urządzeniu była tylko 1 pompa, to nie dość, że woda nie byłaby dobrze filtrowana, to jeszcze przytkane filtry w urządzeniu stanowiły by opór dla wody, która czyści DPF, więc mniej wody by czyściło DPF, a sam układ byłby przydławiony z obu stron, więc wskazania czujnika nie byłyby przydatne. W FH2/FH3 przytkanie filtrów w urządzeniu nie ma wpływu na ilość wody czyszczącej, gdyż jest bufor w postaci zbiornika wody czystej. Woda wypływająca z czyszczonego DPF spływa od razu do zbiornika wody brudnej, a stąd już układ nr 1 zajmie się jej niezależną filtracją.

Woda w urządzeniu pracuje w obiegu zamkniętym. W wyniku parowania, wody będzie ubywać, lecz po podłączeniu FH2/FH3 do instalacji wody bieżącej, samo będzie uzupełniało wodę do odpowiedniego stanu.
Po czyszczeniu wodnym należy dobrze wysuszyć monolit filtra DPF. Aby tego dokonać FH2/FH3 podaje powietrze o dużym wydatku z wbudowanej turbiny, sterowanej falownikiem. Powietrze w wyniku sprężania osiąga temperaturę około 70 stopni, lecz przy znacznie większym przepływie niż w przypadku zastosowania samej turbiny. Jest to nowe rozwiązanie, zastępujące poprzednią konstrukcję - turbinę bez falownika oraz trójfazową nagrzewnicę. Wprawdzie dogrzewała ona powietrze do 110 stopni, ale dławiła wydatek. Osiągnięcie ponad dwukrotnie większego wydatku powietrza o temperaturze 70C jest skuteczniejszym rozwiązaniem.
Dobrze wysuszony DPF nie dławi przepływu, zatem wskazanie finalne dławienia będzie niskie.
Nieprawidłowo osuszony DPF (np. powietrzem o niskim wydatku - z samej turbiny o nominalnych obrotach), spowoduje dymienie samochodu na biało. Może być także problem z adaptacją DPF po czyszczeniu, gdyż mokry DPF niejednokrotnie dłatwi bardziej niż zabrudzony.
W bardzo mocno zabrudzonych DPF pod koniec procesu suszenia, dochodzi do uwolnienia się sadzy i popiołu w postaci "patyczków". Zdarza się, że zanieczyszczenia są tak mocno uwięzione w kanałach, że czyszczenie wodne usuwa ich większość, ale nie wszystkie. Namoknięte detergentem, rozruszane impulsami wody i powietrza są już niemal gotowe do opuszczenia kanałów, suszenie gorącym powietrzem o wysokim przepływie powoduje ich mocne obkurczenie w kanałach, i usunięcie je z DPF razem z przepływającym powietrzem.
Po suszeniu FH2/FH3 schładza DPF w trybie automatycznym. W trakcie suszenia, a także po jego zakończeniu, FH2/FH3 wskazuje aktualne dławienie DPF w mbarach.
Dzięki niezależnemu układowi hydraulicznemu do czyszczenia oraz powietrznemu do suszenia, urządzenie może pracować używając obu tych układów jednocześnie. Można czyścić jednego DPF w kabinie FH2/FH3, a przewód suszący wyjąć z maszyny i do niego podpiąć drugiego DPF - który wcześniej został już wyczyszczony. Można też zastosować trójnik z zaworami tak, aby przekładanie przewodu nie było konieczne. Do używania funkcji podwójnej - Double, zaleca się używanie kabiny do zewnętrznego suszenia DPF firmy FFSolution lub inną kabinę np. własnej konstrukcji. Stosując funkcję regeneracji dwóch DPF na raz znacząco zwiększa się wydajność urządzenia.
screenshot
Dzięki współpracy z polskim dystrybutorem został stworzony rozszerzony zestaw adapterów montażowych, który dostarczany jest z każdą maszyną FH2/FH3. Na zestaw wchodzą m.in:
- 5 litów koncentratu (do stworzenia 50l detergentu - wystarcza na 500 DPFów)
- środek przeciwpienny 1 litr
- 25 nagwintowanych płyt montażowych
- uszczelnienia do płyt
- redukcje silikonowe
- opaski montażowe od 40 do 160mm
- pasy montażowe
- przewody blokujące z opaskami do rurek w DPF
- korki blokujące otwory po czujnikach i sondach z różnymi gwintami
- zestaw śrub montażowych
- endoskop cyfrowy
Urządzenie FH2/FH3 jest nowoczesne, zgodne z aktualnymi trendami w branży motoryzacyjnej i spełnia wszelkie wymagane standardy.
Urządzenie pochodzi od doświadczonego i sprawdzonego producenta - szwajcarsko-kanadyjskiej firmy FFSolution, której oddział na Europę mieści się w miejscowości Zug pod Zurychem w Szwajcarii. Zakład produkcyjny znajduje się pod Mediolanem we Włoszech.
FH2/FH3 posiada certyfikat CE i jest w pełni oryginalnym produktem.
Producent udziela 12 miesięcznej gwarancji i deklaruje, że jego produkty są wolne od wad fizycznych i prawnych. Zawór FFSolution oraz metoda czyszczenia posiada aktywny patent europejski.
faq

Oferta i specyfikacja


Poznaj ceny, specyfikacje i różnice między
urządzeniami FFSolution FH1, FH2, FH3


Pobierz PDF

INNOWACYJNOŚĆ FH3


Zobacz czym się wyróżnia na tle innych maszyn
- zaświadczenie o innowacyjności FH3


Pobierz PDF
appstore

Dystrybucja w polsce

Wyłącznym dystrybutorem urządzeń FFSolution na teren Polski jest firma Gładysek sp.j.

Gładysek Spółka Jawna


Al. Gen. Bora-Komorowskiego 11
31-476 Kraków
tel:12-412-99-89

biuro@cartechnik.pl
www.gladysek.pl

mockup