Produkty

PRODUKTY

Innowacyjne urządzenia do regeneracji filtrów cząstek stałych oraz katalizatorów. Sprawdź, jak pomysły naszych inżynierów przełożyły się na kompleksowe rozwiązania. FFSolution dostarcza wszystko, co niezbędne do serwisu DPF/FAP/SCR.

FH2 Double Kabina do suszenia 2 na raz

FH2 Semi Double

  • Urządzenie do samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych, rolniczych i przemysłowych
  • Regeneruje filtry cząstek stałych suche DPF, mokre FAP, katalizatory DOC oraz SCR - AdBlue
  • NOWOŚĆ: Innowacyjny zawór FFSolution umożliwia jeszcze dokładniejsze i szybsze czyszczenie filtrów DPF oraz katalizatorów SCR. Zawór wytwarza odpowiednie ciśnienie wewnątrz DPF, a następnie zostaje otwarty w odpowiednim momencie, usuwając sadzę i popiół z całej objętości filtra. Metoda ta nie wymaga już obracania filtra podczas czyszczenia, a dodatkowo jeszcze lepiej usuwa zabrudzenia. Zarówno zawór, jak i metoda czyszczenia z nim posiada aktywny patent europejski.
  • Korzyści regeneracji DPF z użyciem FH2:
    • Zwiększa moc silnika
    • Brak ciągłej konieczności wypalania sadzy w pojeździe
    • FH2 przywraca sprawność filtra, nawet gdy wypalanie serwisowe nie odniosło skutku
    • Po regeneracji znika check-engine
    • Usunięciu podlega 98,5% sadzy, popiołu, cząstek metalicznych. FH2 przywraca DPF do stanu niemal nowego filtra cząstek stałych
  • Etapy regeneracji DPF:
    • Test przeciwciśnienia przed czyszczeniem
    • Wydruk
    • Dwudrożne czyszczenie wodne
    • Suszenie powietrzem o temperaturze 90C
    • Chłodzenie DPF w trybie automatycznym
    • Test przeciwciśnienia po czyszczeniu
    • Wydruk
  • Funkcja czyszczenia to nie wszystko. FH2 sprawdzi przeciwciśnienie spalin przed oraz po regeneracji i sporządzi protokół z takiego badania. Po różnicy ciśnień widać jak skuteczna jest regeneracja.
  • FH2 pracuje w obiegu zamkniętym z układem filtracji, jest bezpieczne dla środowiska naturalnego i nie emituje zanieczyszczeń do atmosfery
  • Czyszczenie odbywa się z udziałem wody. Do każdego DPF aplikuje się odpowiednią ilość detergentu, który ma za zadanie ułatwienie usunięcia resztek oleju silnikowego, a także rozpuszczenie węglowodorów.
  • Proces regeneracji DPF nie wymaga żadnych modyfikacji filtrów, żadnego rozcinania ani spawania
  • Funkcja Double - regeneracja dwóch DPF jednocześnie - jeden DPF czyszczony, a w tym samym czasie kolejny już suszony
  • Rama i obudowa urządzenia oraz filtrów - Stal nierdzewna
  • W pełni odizolowana rozdzielnia elektryczna od komory wodnej podwójną ścianką ze stali nierdzewnej, brak śrub łączących z komorą wodną
  • Dwie pompy w FH2 zapewniają ciągłą filtrację i zawsze maksymalną ilość czystej wody, która czyści DPF - więcej o hydraulice w FH2 poniżej w Pytaniach i Odpowiedziach
  • Zbiornik na wodę podwójny - 280l, podział na zbiornik wody czystej i brudnej, ciągły wymuszony wewnętrzny obieg wody
  • Napełnienie FH2 wodą automatyczne (elektrozawór, pływaki)
  • Opróżnienie FH2 z wody grawitacyjne
  • Cyrkulacja i filtracja wody w FH2 jest niezależna od pompy czyszczącej
  • Wydatek pompy czyszczącej - 160 l / min, przytkanie filtrów w FH2 nie wpływa na ilość wody, która czyści filtr cząstek stałych
  • Wydatek pompy filtrującej - 250 l/min
  • Suszenie DPF gorącym powietrzem o temperaturze 90C, zalety stosowania tej technologii:
    • Suszenie 90C umożliwia niski odczyt przeciwciśnienia po czyszczeniu, brak dławienia przez wodę
    • Suszenie 90C zapobiega przed dymieniem samochodu na biało po montażu DPF do pojazdu
    • W przypadku montażu filtra nieprawidłowo osuszonego, np powietrzem o niższej temperaturze, będzie on mocno dławił spaliny - jak filtr zatkany.
    • W silnie zabrudzonych DPF o przeciwciśnieniu 1000-1500 mbar, suszenie 90C umożliwia uwolnienie się sadzy i popiołu z DPF. Suszenie filtra cząstek stałych tak wysoką temperaturą jest niezbędnym etapem procesu regeneracji DPF.
  • Temperatura wody - 50C, możliwość ustawienia innej żądanej temperatury
  • Ciągłe wskazanie ciśnienia wody w trakcie procesu czyszczenia wodnego
  • Odczyt przeciwciśnienia filtra DPF - badane powietrzem, jednostka: mbar
  • Dzięki elastycznym przewodom oraz wycięciu w górnym panelu FH2, można czyścić DPFy i katalizatory zespolone z kilkumetrową rurą wydechową
  • FFSolution zleciło wykonanie serii badań rentgenowskich, a także z użyciem mikroskopu elektronowego w celu potwierdzenia, iż procedura regeneracji nie ma negatywnego wpływu na strukturę ceramicznego monolitu, a także jego warstw katalitycznych. Procedura czyszczenia w FH2 jest bezpieczna dla filtrów cząstek stałych i katalizatorów.
  • Kompletna procedura zawierająca sprawdzenie przeciwciśnienia, czyszczenie wodne, suszenie 90C, chłodzenie oraz ponowne sprawdzenie trwa 45 minut dla DPF do 3.5 t lub 90 minut dla samochodów ciężarowych i autobusów
  • We współpracy z polskim dystrybutorem, został stworzony rozszerzony zestaw adapterów montażowych. Z każdą maszyną FH2 dostarczamy w cenie urządzenia: 12 stożków uniwersalnych FFSolution, kilkanaście zbrojonych redukcji silikonowych z dedykowaną średnicą końcową, metalowe opaski zaciskowe, 25 płyt montażowych, uszczelki gumowe, taśmy mocujące, śruby, rurki, zaślepki na różny gwint, endoskop cyfrowy i inne... Naszym celem jest dostarczenie kompletnego rozwiązania, a nie samego urządzenia.
  • Filtry w urządzeniu: 4 sztuki, 10 mikronów, powierzchnia filtrów 13,2 m2, wymiana maksymalnie co 150 filtrów DPF z samochodów osobowych. Kalkulacja założona przy średnio zabrudzonych DPF. W przypadku czyszczenia silnie zabrudzonych DPF lub z samochodów ciężarowych, filtry ulegną szybszemu zużyciu.
  • Szyby w drzwiach wykonano z bezpiecznego szkła klejonego
  • Drukarka wbudowana, termiczna, rolki papieru ogólnie dostępne na rynku
  • Gotowe do użycia programy czyszczenia
  • Waga urządzenia bez wody - 700kg
  • Wymiary (sz x g x wys) 238x110x214 cm po zdjęciu z palety (wysokość podana przed założeniem siłownika do DPF ciężarowych, po zmontowaniu siłownika, wysokość FH2 wynosi 258cm)
  • Wymagane media: 3 fazy 12,5kW, instalacja el. bezp. 25A / przewody 6mm2, sprężone powietrze, zasilanie wodą, ewentualnie podłączenie zewnętrznym przewodem do kanalizacji na poziomie podłogi
  • Części zamienne do FH2 są ogólnie dostępne na rynku
  • Siedziba firmy w Europie: FFSolution - Szwajcaria - Zug /k Zurychu
  • Zakład produkcyjny: Włochy - Mediolan. Dzięki bezpośredniemu importowi urządzeń do Polski z Włoch, nie są one objęte cłem.
  • Urządzenie posiada certyfikat CE.
  • FFSolution udziela 12 miesięcy gwarancji, produkt jest wolny od wad fizycznych i prawnych.
  • Fakturowanie, stawka VAT, finansowanie

    1. Dla klientów płacących z własnych środków:
    - Faktura VAT 23% w PLN wystawiana przez dystrybutora w Polsce - CarTechnik Kraków
    lub
    - Faktura VAT 0% w EURO (wystawiana przez FFSolution Szwajcaria, reverse-charge - wymagany aktywny NIP unijny klienta).
    2. Współpracujemy z firmami leasingowymi w zakresie finansowania urządzenia.
  • Sprawdź też najczęśniej zadawane pytania i odpowiedzi - patrz niżej.


FH2 Cars Double

  • Urządzenie wyłącznie do samochodów osobowych
    • brak przylgni, podstawy i siłownika do ciężarówek
    • brak programów sterujących ciężarówkami
    • pozostałe elementy urządzenia jak w FH2 Semi Double
    • z racji braku siłownika do DPF z samochodów ciężarowych, FH2 Cars jest znacznie niższe od FH2 Semi.

Prześledź 3 niezależne układy w FH2

Dla porównania rozwiązanie tradycyjne

Najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi

Na rynku jest dostępnych wiele rozwiązań regeneracji DPF. Jednym z nich jest wypalanie DPF w piecu indukcyjnym. Czy popiół da się wypalić? Oczywiście, że nie! Wypali się jedynie sadza. Dodakowo przed wypaleniem DPF należy go rozciąć i wyjąć z niego monolit. W metodzie wodnego czyszczenia w FH2 nie ma konieczności rozcinania filtra DPF, a sam proces usuwa zarówno sadzę, jak i popiół, cząstki metalu i inne ciała obce. Oprócz tego cała procedura wodnego czyszczenia i suszenia, wraz z wydrukiem przed/po zajmuje 50-60 minut. Używając funkcji Double (2 na raz), można zregenerować w ciągu 8 godzin nawet 11-12 DPFów. W przypadku pieca indukcyjnego czas ten jest liczony w godzinach na 1 DPF.
Filtry w urządzeniu zatrzymują sadzę, popiół oraz inne frakcje z czyszczonych DPF. Dzięki osobnej pompie cyrkulacyjnej, która pracuje niezależnie od pompy czyszczącej, woda w urządzeniu jest zawsze czysta. Detergent natomiast jest w pełni biodegradowalny, a jego PH jest obojętne. Utylizacji należy poddać natomiast filtry z urządzenia, które okresowo się wymienia.
Zużycie prądu, detergentu oraz jednostkowe zużycie filtrów urządzenia w przeliczeniu na jeden DPF z samochodu osobowego wynosi około 30 zł. Kalkulacja została wykonana przy regeneracji średnio zabrudzonych filtrów DPF. W przypadku bardzo mocno zatkanych DPF, szczególnie olejem silnikowym, koszt ten może być wyższy. W przypadku samochodu ciężarowego koszt eksploatacji wynosi około 90zł.
Urządzenie posiada dwa niezależne układy hydrauliczne:
- 1. Układ filtrujący składający się ze zbiornika wody brudnej, z której pompa cyrkulacyjna zabiera wodę na zespół czterech filtrów PM5 w urządzeniu o łączniej powierzchni filtracyjnej 13.2 metrów kwadratowych. O drożności filtrów w urządzeniu informuje manometr podając ciśnienie przed filtrami oraz rotametr wskazujący aktualny przepływ wody przez filtry. Przefiltrowana woda wpływa do osobnego zbiornika wody czystej, a przelew wody czystej z tego zbiornika trafia do zbiornika wody brudnej, powodując jej zamieszanie. Dzięki temu sadza, popiół i inne nieczystości w zbiorniku wody brudnej nie osadza się na ściankach. Pompa cyrkulacyjna pracuje niezależnie od pompy czyszczącej, zatem FH2 filtruje wodę nawet wtedy, gdy na urządzeniu jest dopiero montowany DPF lub następuje jego suszenie itd.
- 2. Układ czyszczący składający się ze zbiornika wody czystej, z której osobna pompa czyszcząca pobiera wodę i tłoczy ją już bezpośrednio na DPF. Pomiędzy pompą czyszczącą, a DPF jest zamontowany czujnik ciśnienia, wskazujący aktualne ciśnienie wody. Jedynym elementem dławiącym w tym układzie jest sam DPF, zatem wysokie ciśnienie wody jest wskazaniem, że DPF jest niedrożny. Do wody o dużym przepływie okresowo dołączane jest sprężone powietrze w sposób impulsowy. Gdyby w urządzeniu była tylko 1 pompa, to nie dość, że woda nie byłaby dobrze filtrowana, to jeszcze przytkane filtry w urządzeniu stanowiły by opór dla wody, która czyści DPF, więc mniej wody by czyściło DPF, a sam układ byłby przydławiony z obu stron, więc wskazania czujnika nie byłyby przydatne. W FH2 przytkanie filtrów w urządzeniu nie ma wpływu na ilość wody czyszczącej, gdyż jest bufor w postaci zbiornika wody czystej. Woda wypływająca z czyszczonego DPF spływa od razu do zbiornika wody brudnej, a stąd już układ nr 1 zajmie się jej niezależną filtracją.

Woda w urządzeniu pracuje w obiegu zamkniętym. W wyniku parowania, wody będzie ubywać, lecz po podłączeniu FH2 do instalacji wody bieżącej, samo będzie uzupełniało wodę do odpowiedniego stanu.
Po czyszczeniu wodnym należy dobrze wysuszyć monolit filtra DPF. Aby tego dokonać FH2 podaje powietrze o dużym wydatku z wbudowanej turbiny, pogrzewane do 90 stopni Celsjusza dzięki trójfazowej nagrzewnicy elektrycznej.
Dobrze wysuszony DPF nie dławi przepływu, zatem wskazanie finalne dławienia będzie niskie.
Nieprawidłowo osuszony DPF (np. samym powietrzem), spowoduje dymienie samochodu na biało. Może być także problem z adaptacją DPF po czyszczeniu, gdyż mokry DPF niejednokrotnie dłatwi bardziej niż zabrudzony.
W bardzo mocno zabrudzonych DPF pod koniec procesu suszenia 90C, dochodzi do uwolnienia się sadzy i popiołu w postaci "patyczków". Zdarza się, że zanieczyszczenia są tak mocno uwięzione w kanałach, że czyszczenie wodne usuwa ich większość, ale nie wszystkie. Namoknięte detergentem, rozruszane impulsami wody i powietrza są już niemal gotowe do opuszczenia kanałów, jednak sam przeływ powietrza to wciąż za mało. Suszenie powietrzem o temperaturze 90C powoduje ich mocne obkurczenie w kanałach, a wysoki przeływ gorącego powietrza usunie je z DPF.
Po suszeniu FH2 schładza DPF w trybie automatycznym. W trakcie suszenia, a także po jego zakończeniu, FH2 wskazuje aktualne dławienie DPF w mbarach .
Dzięki niezależnemu układowi hydraulicznemu do czyszczenia oraz powietrznemu do suszenia, urządzenie może pracować używając obu tych układów jednocześnie. Można czyścić jednego DPF w kabinie FH2, a przewód suszący wyjąć z maszyny i do niego podpiąć drugiego DPF - który wcześniej został już wyczyszczony. Do używania funkcji podwójnej - Double, zaleca się używanie kabiny do zewnętrznego suszenia DPF firmy FFSolution. Stosując funkcję regeneracji dwóch DPF na raz znacząco zwiększa się wydajność urządzenia.
screenshot
Dzięki współpracy z polskim dystrybutorem został stworzony rozszerzony zestaw adapterów montażowych, który dostarczany jest z każdą maszyną FH2. Na zestaw wchodzą m.in:
- 25 litrów detergentu lub 2,5 litra koncentratu (do stworzenia roztworu 25l)
- środek przeciwpienny 1 litr
- 25 nagwintowanych płyt montażowych
- uszczelnienia do płyt
- redukcje silikonowe
- opaski montażowe od 40 do 130mm
- pasy montażowe
- przewody blokujące z opaskami do rurek w DPF
- korki blokujące otwory po czujnikach i sondach z różnymi gwintami
- zestaw śrub montażowych
- endoskop cyfrowy
Urządzenie FH2 jest nowoczesne, zgodne z aktualnymi trendami w branży motoryzacyjnej i spełnia wszelkie wymagane standardy.
Urządzenie pochodzi od doświadczonego i sprawdzonego producenta - szwajcarsko-kanadyjskiej firmy FFSolution, której oddział na Europę mieści się w miejscowości Zug pod Zurychem w Szwajcarii. Zakład produkcyjny znajduje się pod Mediolanem we Włoszech.
FH2 posiada certyfikat CE i jest w pełni oryginalnym produktem.
Producent udziela 12 miesięcznej gwarancji i deklaruje, że jego produkty są wolne od wad fizycznych i prawnych. Zawór FFSolution oraz metoda czyszczenia posiada aktywny patent europejski.
faq
appstore

Dystrybucja w polsce

Wyłącznym dystrybutorem urządzeń FFSolution na teren Polski jest firma CarTechnik

CarTechnik


Al. Gen. Bora-Komorowskiego 11
31-476 Kraków
tel:+48-12-411-56-58,wew.33

biuro@cartechnik.pl
www.cartechnik.pl

mockup